vintage chronostop sibel stop 1950 | Bundlesells
Photobucket

Search This Blog

vintage chronostop sibel stop 1950




Vintage chronostop sibel . Jam ni diproduksikan pada tahun 50-an , menggunakan manual movtment . Fungsi chronostopnya sama seperti stopwatch untuk mengukur masa bagi satu jarak tertentu  , dan bezanya dengan chronograph , ianya perlu menghintung minit secara sendiri , tidak seperti chronograph kerana ia memiliki sub dial yang memaparkan minit .

Kompenenya boleh diceraikan  , menjadikannya ia model yang lain daripada jam2 yang biasa kita lihat . Harga pasaran bagi jam ni pula lebih kurang seperti chronograph sebelum ni , dalam lingkungan 300 usd , bergantung pada jamnya .

 Jika ada yang berkenan jam seperti ni , pada aku ada seutas lagi , tapi fungsi chronostopnya telah dibuang , mungkin kerana mengalami kerosakan . Tapi jam still jalan elok  . Harga boleh dirunding  , sampai nego . Aku pun nak bagi kawan2 merasa pakai jugak..:D

Dan kalau korang nk tau , jam jenis ni mengahasilkan bunyi detik yang kuat  , bisa membuatkan korang payah lelap nk tidur , kalau pakai jam time tidur la .Tapi yang pasti rare !

1 comments:

bromalaya said...

mahu tolak ke bang?

Post a Comment